تحقیق درباره بازار خودرو

تحقیق درباره بازار خودرو

تحقیق درباره بازار خودرو

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات ↓↓

فرمت فایل: word 

 (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:15

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

بهبود تداوم به رغم موانع موجود

شمار خودرو در بازار كليه كشورهاي عضو گروه ASEAN با نيل به رشد 12 درصدي در سال 2003 از مرز يك‌و‌نيم ميليون فراتر رفته، به‌طوري كه ميزان رشد در اين مناطق جز كشور مالزي به حد نسبتا خوبي رسيده است. مناطق مزبور، سال گذشته دچار مشكلات عمده‌اي همچون شيوع بيماري سارس و تشديد فعاليت‌هاي تروريستي بوده‌اند كه اين مسائل به طبع روي رشد بازارهاي صادراتي اين مناطق تاثير بسيار منفي داشته است.

پايين بودن نرخ بهره بانكي، سطح تقاضاي مصرف كنندگان را در سال 2003 افزايش داد. بازتاب رشد بالاي اقتصاد منطقه در سال گذشته با افزايش اعتماد به نفس مصرف‌كننده، بالا رفتن بازار بورس و افت كردن نرخ بهره جان بيشتري گرفت. بدين ترتيب، مصرف كنندگان روز به روز به منابع مالي جهت انجام خريدهاي خود دستيابي آسانتري پيدا مي‌كردند. اما از آنجايي كه بدهي‌هاي داخلي دستخوش افزايش روزافزون بوده است، روي هم رفته اين دستاورد جهت رشد بيشتر چندان مهم تلقي نمي‌شود. كمپاني‌هاي تويوتا و هوندا كه به ترتيب مدل «ويوس» و «سيتي» را از اواخر سال 2002 در سراسر منطقه عرضه كردند بيشترين سود را از سطح بالاي تقاضاي منطقه‌اي بردند.

سال گذشته تايلند به عنوان بزرگترين بازار در ميان بازارهاي ASEAN شناخته شد كه از رشد بالا و غيرمنتظره 30 درصدي برخوردار بود. رشد اقتصادي 4/6 درصدي تايلند، بيشتر يادآور سال‌هاي شكوفايي اواسط دهه 1990 اين كشور محسوب مي‌شد، از طرفي كشور سنگاپور درست در زماني كه در حال خروج از خسارت جهاني مربوط به بازارهاي جهاني تكنولوژي اطلاعات بود به بدترين وجه ممكن آسيب ديد كه اين آسيب به واسطه گرفتاري در دام بيماري سارس حادث شد. نرخ رشد توليد ناخالص داخلي سنگاپور 8/0 اعلام شد؛ اگر چه بازار خودرو به ندرت نقاط ضعف و قوت حاصله را در اقتصاد واقعي كشور منعكس مي‌كند، اندونزي كه يكي ديگر از كشورهاي عضو ASEAN به حساب مي‌آيد آهنگ رشد و توسعه اقتصادي چندان سريع نيست. ولي مصرف‌كنندگان داخل اين كشور با برنامه‌هاي جذابي همچون «صندوق اندوخته نقدي خودرو» خريدهاي چشمگيري كردند.

 

تداوم رشد و توسعه در سال 2004

همگام با اشباع تقاضاهاي كوتاه‌مدت در برخي بازارهاي كليدي ASEAN در سال 2004، انتظار مي‌رود رشد و توسعه منطقه‌اي در مقايسه با سال 2003 حدود 5 درصد افزايش داشته باشد. وقايعي همچون برگزاري انتخابات رياست جمهوري در فيليپين و اندونزي از طرفي شك مضاعفي در مصرف‌كنندگان اين كشورها در خريدهايشان ايجاد مي‌كند و از طرفي همين ترديد در خريد، حجم نقدينگي سيستم اقتصادي جهت خريد خودرو را مستقيما افزايش مي‌دهد. شيوع اخير آنفلوآنزا اين شرايط ناگوار را وخيم‌تر كرده است. ولي در مجموع، در حال حاضر اين مشكل گذرا و كوتاه‌مدت تلقي مي‌شود و تنها تاثير ناچيزي بر روي رشد وتوسعه اقتصادي اندونزي خواهد داشت.

و.....